onsdag 23 februari 2011

"Tacksamhet"

Tacksamhet♥....För mig handlar det om små enkla saker i tillvaron.
Häromkvällen när jag låg o läste i sängen, så hörde jag min 14-årige son sova så gott i sitt rum:) Jag fylldes till bredden av värme just för att jag har ett barn som är frisk o sund.
Tacksamhet känner jag ofta i små stunder när jag har förmågan att njuta av livet o se det goda, trots vissa svårigheter o motgångar i vardagen.
Vi glömmer ofta bort dom små guldkornen, rusar fram o längtar efter skatten vid regnbågens slut.....under tiden rusar även livet förbi dig. Stanna upp o känn efter....Vad känner du tacksamhet över? Vad gör dig sådär spirande lycklig så det känns som att hjärtat svämmar över? Skulle du kunna få in fler sådana stunder i vardagen?♥ Kanske vill du dela med dig av dina tankar om det....

....Några kloka ord som ni säkert har hört förut men värda att upprepas: "Om du inte avsätter tid för din hälsa när du är frisk, så kommer du så småningom bli tvungen att avsätta tid för sjukdom" ....Ta hand om dig själv, ingen annan gör det åt dig♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar