söndag 6 februari 2011

"Roller"

I vårt samhälle har vi en förmåga att "klä på oss" olika roller... Istället för att se vem vi egentligen är, på insidan, så belyser vi gärna det vi presterar....i våra yrkesroller, i föräldrarollen osv. osv.

När vi möts för första gången, så frågar vi sällan eller aldrig "Vem ÄR du"....istället frågar vi "Vad GÖR du"....Varför är det egentligen så viktigt? Är det inte personen jag vill lära känna?....Något att fundera över:)

Många människor har oturen (och/eller turen) att slungas utanför "ramarna" pga. sjukdom av olika slag....För tyvärr är det ofta så att först när kroppen river ifrån, så börjar vi analysera oss själva o vårt beteendemönster. För det är det enda sättet att nå en förändring......att vända ut o in på sig själv, granska, känna efter, fundera på hur jag kom hit, där jag nu står....o utifrån den insikten kan jag förändra mitt mönster:)

Men behöver det verkligen gå till ytterligheter? Om vi bara blir mer medvetna om att vi närsomhelst kan bli fråntagna vår "trygga roll" så kanske vi blir mer motiverade att lyssna på o ta hand om oss själva på ett bättre sätt♥♥♥

Vem är du när du "klär av" dig alla roller? Har du givit dig själv tid att fundera över det?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar