tisdag 22 februari 2011

"Förlåtelse"

"Att förlåta betyder inte att du accepterar det någon gjort mot dig. Att förlåta är att frigöra dig själv från negativ anknytning. Släpp taget om det som varit"....

Ja, dom flesta av oss har något som gnager inom oss från det förflutna eller en färsk situation som kan vara svår att släppa taget om......Att hänga sig kvar är att neka sig själv glädje o lycka....att älta det som varit innebär att man hindrar sig själv från att se det fina som händer på vägen. Man kanske missar barnens uppväxt för att man går runt o är arg, ledsen eller besviken över sånt som man själv tycker att man hade rätt till som barn.....

Jag menar självklart inte att man skall "lägga locket på". Allt behöver sin tid. Ventilera om behovet finns, analysera varför det blev som det blev (oftast kan man se orsaker som man inte sett tidigare). När man kan hitta orsaken, så blir det lättare att förlåta o gå vidare♥♥♥

Jag anser att allt som händer i livet fyller någon form av funktion.....Om inte jag hade drabbats av dom svårigheter som jag har haft i mitt liv, så skulle jag heller inte vara den jag är nu, med allt vad det innebär:) ...Jag kan till och med känna en tacksamhet över det jag har gått igenom♥

Har du något som gnager i ditt bröst? Vad behöver du göra för att bli fri från den känslan?....Det som har varit går aldrig att ändra på, det handlar om din inställning till det, hur du hanterar det. Du kanske kan se att du lärde dig en massa som du annars inte hade lärt dig. Du väljer själv hur mycket glädje du vill släppa in i ditt liv♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar