onsdag 2 februari 2011

"Ensamhet"

Ensamhet....vad är det egentligen? Hur många av oss är verkligen ensamma? ...visst finns det människor som inte har någon att älska, att vara nära. Men dom allra flesta av oss på Moder Jord har någon att ty sig till i vått o torrt.

Om vi kan lära oss att njuta av vårt eget sällskap, att tycka om oss själva lite mer, då skulle vi inte känna ensamhet i den omfattning som vi gör idag. För mig är ensamheten mer som en känsla som man göder på egen hand. Känslan av ensamhet uppkommer oftast av en slags "offerkänsla"....varför ringer inte någon till mig, varför si ,varför så. Man skyller på andra för att man sitter fast .....Varför ringer jag inte själv? Hur många är tankeläsare i det här landet;) Jag ÄR själv/jag KÄNNER mig ensam. Känn på den en stund:)

Jag är själv en hel del, men jag vet också att mina nära o kära alltid finns där:) Jag kan lyfta luren eller plinga på dörren o dom gör detsamma när deras behov finns, av olika anledningar....Dock skall man inte ta något för givet. Alla relationer behöver vårdas för att kunna växa o förbli så som vi vill ha dom:)
Vill jag ha en bra relation till mig själv eller någon annan...ja, då lär jag ta hand om den♥
 
Hur är relationen till dig själv, dina nära o kära? Hur vill du att det skall vara? Finns det något du kan förbättra?....Din inre kraft är större än vad du tror. Det handlar om att lita på din egen förmåga, att hitta den o ta vara på den på bästa sätt för att du skall må så bra som möjligt. All framgång i ditt eget inre önskar jag dig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar