torsdag 3 februari 2011

"Lycka"

"Man är sin egen lyckas smed" kan låta lite klichéartat. Men om inte jag tar tag i mitt liv o gör det jag kan för att må bra o känna mig tillfreds, vem skall då göra det......Vi har så lätt för att lägga skulden på andra. "Det är hans fel att jag mår så här, varför gör inte hon något åt det där när hon ser att jag mår så här" osv osv.....Jag har själv ett ansvar för hur jag väljer att hantera situationer. Visst, det finns människor som är hårdnackade o inte förstår el rentav skiter i att folk blir sårade av deras sätt att uttrycka sig el. bete sig o det kan såklart diskuteras, men det är hur jag bemöter det som har betydelse för hur jag skall må.

Om du träffar en person som är otrevlig eller beter sig oshysst, så kan du välja att se förbi det eller ifrågasätta det om det behövs. Det finns alltid en anledning till att man beter sig som man gör (dock ingen ursäkt för att bete sig illa mot andra)....något kan ha hänt innan du mötte den personen, o du får en skopa ovett för att du råkade vara "närmast till hands". Om du försöker tänka att problemet inte ligger hos dig, istället för att suga åt dig allt o tro att du har gjort något fel....ja, då mår du själv mycket bättre:).....Som sagt, vi väljer själva♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar