onsdag 2 mars 2011

"Hur tänker du?"

Har funderat lite över det här med att vara positiv.....det har nästan fått en dålig klang i vissa sammanhang, o jag vill lyfta fram mina tankar om det. Det handlar definitivt inte om att man går runt o är en "glad skit" dygnet runt. Att vara positivt inställd till livet handlar om problemlösning, en vilja att se lösningar i alla situationer. Att vara arg, ledsen, sorgsen osv är precis lika viktigt som att vara glad. Men det är viktigt att kunna se "ljuset i tunneln" för att finna glädjen igen. Ett positivt tänkande gör det lättare i alla slags situationer♥

Hur tänker du när du möter svåra situationer i livet? När vi väl ställs inför det, ja, då är vi så mycket starkare än vad vi kan föreställa oss:)
Det finns alltid utvägar, om än svåra att nå ibland...men dom finns alltid där. Det är viktigt att lita på processen, o på sin egen förmåga framför allt:).... allt behöver sin tid.....om vi trycker undan våra känslor, så kommer det ifatt oss förr eller senare iaf.
Försök istället att möta det svåra med inställningen att "om jag tar itu med det nu, så kan jag släppa o gå vidare"....belöningen blir mer styrka o glädje när jag väl har kommit igenom "tunneln".
All framgång i ditt eget inre önskar jag dig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar